kuiNoniin mulla oli eilen normi tunti Pikkupihlajassa mentiin maneesissa niinkun tästä lähtien talven yli(: Mut joo äiti pääs kuvaamaan mua tunnille((: Mut suoraan tuntiin---

Alkukäynnit mentiin vapaasti molempiin suuntiin ja sen jälkeen otettiin ohjat ja mentiin vasempaan kierrokseen. Vasemassakierroksessa tehtiin pitkille sivuille väistöt niin että pää ja etu jalat oli kohti uraa ja takapää oli keskelle päin. Sain heti ideasta kiinni miten se kuuluis tehdä. Eka Liisin kaula oli kippuralle eikä takapää väistättänyt ja Liisi valu uralle mut 4 kertaa sen jälkeen niin Liisi väisty tooosi hyvin osasin ite pyytä takapään mukaan ja pidin kaulan suorassa:) Mulla meni kyllä paljon paremmin kuin toisilla mun tuntilaisilla;) Oon kyllä iloinen että sain just Liisin tälle tunnille. Mut sit  vaihdettiin suunta jonkin ajan päästä ja tehtiin sama toiseen suuntaan väistöt suju silloinkin hyvin. Pari vikaa väistää Liisi alko taas valuu uralle mutta sain sen korjattua aina vähän:) Sit jätettiin väistöt pois ja otettiin kevyttäravia  urilla ja tehtiin ympyröitä sinne ku tänne. Liisi oli reipas ja kuuli pohjetta hyvin. Sit vaihdettiin suunta ja ravailtiin siinäkin suunassa jonkin aikaan. Sit mentiin pääty-ympyröille harjoitusravia. Sut saatiin nostaa laukka en saanu ekalla keralla nostettua Liisillä laukka kun keskityin liikaa ulkopidätteeseen ja unohdin myödätä sillä, muta tokalla kerralla sain laukan hyvin nostettua ja yllä pidettyä. Laukattiin molempiin suuntiin pääty-ympyröitä. Laukat suju kokonaisuudessaan tooosi hyvin. Vähän oli ahdasta ympyröillä kun oli 3hevosta ja yksi poni ja 2 ihmistä ei laukannut alussa. Mutta sain kuitenkin oman tilan ympyrällä. Sit avattiin ympyrät ja mentiin urilla kevyttäravia molempiin suuntiin ja sit olikin loppukäynnit. Riisuin Liisin ja heitin loimen selkään ja tietty harjasin sen ja jätin sisälle. Tää tunti meni ihan sika hyvin silloinkun mentiin tällä tunnilla siinä ekassa kiekassa väistöö nii ope sano et "katsokaa mua ja Liisiä et tulleen sen homman pitäis mennä ja näyttää:) vähän tuli outo olo mutta oon kuitenkin ylpeä kuskista ja ratsusta:)